{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.518 visninger | Oprettet:

Auktion 123mc {{forumTopicSubject}}

Var inde og byde på en mc og fik på flere bud at vide at jeg var overbudt, også det sidste på 19.000,- lukker ned da auktionen er forbi, kører en tur i byen og modtager så senere en mail hvor i står at jeg har vundet auktionen, hvordan går går det til?
Nogen der har oplevet noget tilsvarende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Auktion 123mc
  • #1   6. okt 2014 Ja, det har jeg da Frankies MC lukkede... Det var en hjelm jeg havde budt på, hvor jeg blev overbudt, og buddet blev fjernet somehow, og så strandede jeg med to hjelme, fordi jeg bød på en anden hjelm, da jeg blev overbudt af det bud som senere blev slettet..

    Jeg søgte aldrig en forklaring på det..


  • #2   6. okt 2014 Nu tænkte jeg mere på denne specifikke auktion.
    Lagde billet ind på en anden mc kort efter jeg kom hjem og sagde han bare kunne ringe nu i aften, er oppe sent, og jeg finder ud af det 10 min før han ringer og forklarer ham sagen. Ville hellere have hans mc, men nu må jeg lige have afklaret den her først.


  • #3   6. okt 2014 123mc har sendt en besked ud, at grunden til dette er - at autobud er sat til, og at byder så sætter en øvre grænse. Lad os sige 20K så op til de 20K vil du med det samme der er afgivet et bud, autobyde anden byders bud..

    Håber at mit svar er til at forstå smiley


  • #4   6. okt 2014 Men tillykke med den nye cykel smiley

  • #5   6. okt 2014 Nick L:
    Du har ikke læst mit indlæg?
    Jeg har ikke budt autobud!

    Jeg byder 19.000 og bliver overbudt med 200,- auktionen lukker 5 min senere og det var det. En halv time senere kommer mail om at jeg har vundet, foul play???

    SV1000 S 2005
    http://www.123mc.dk/annonce/mcid-94178


  • #6   6. okt 2014 Den højest bydende springer fra ( formodentlig ejeren ......) og næsthøjest erklæres som vinder........

    Svineri !!


  • #7   6. okt 2014 Hvordan kan man springe fra et bindende bud ?? Det fatter jeg ikke..

  • #8   6. okt 2014 Man kan ikke springe fra, og vinder hans kone eller en af hans ansatte den, så er der solgt med succes og 123 skal have deres salær på 10% og butikken beholder deres mc
    Bille MC.
    Sidste ord er ikke sagt i den sag.


  • #9   7. okt 2014 Hvis budgiver ikke findes. Anders And, Paradisæblevej.... Sutminrøv@hotmail.pl
    Så mister auktionshuset jo sit salær... Så tager man lige næste i rækken, og det er jo egentlig ok. Da alle bud er bindende smiley



  • #10   7. okt 2014 Men alle er valideret for at kunne byde, dvs man oplyser om sine kreditkort data, så ingen kan springe fra, data kan jo ikke trækkes tilbage:)

  • #11   7. okt 2014 Det er lettere at sige farvel til 200,- end at kæmpe med en fattig kirkerotte smiley eller en tosse som har meldt sit kort stjålet i det øjeblik den sidste auktion er slut...



  • #12   7. okt 2014 Helt rigtigt, så jeg melder bare mit kort stjålet:)


  • #13   7. okt 2014 Allan(Kolding) R Hvis du byder på en auction du alligevel ikke gider eje er du en røv med ører overfor andre der godt gider have det. Du trækker bare prisen op så dem der gerne vil have det ikke får råd. Lorte moral IMHO

  • #14   7. okt 2014 Petter:
    Du må læse og forstå før du kan udtale dig, start evt i toppen af denne tråd.

    Jeg byder på en mc jeg gerne vil have, byder det beløb jeg har sat mig for, byder 200,- pr gang og da prisen når 19.000,- får jeg at vide jeg er overbudt, vælger at stoppe da min grænse er nået, ingen paniske efterbud, bare stop.

    Det var så 3 gang jeg skrev det samme.

    Jeg er efterfølgende blevet budt en anden mc som jeg gerne vil have, men modtager næsten samtidigt mail om at jeg har vundet (ikke overbudt mere).


  • #16   7. okt 2014 Allan(Kolding) R kan godt læse hvad du skriver. Du har fortrudt og vil hellere have en anden MC. Men nogle gange må man bare være sit ansvar voksen for alt andet er for lav moral.

  • #17   7. okt 2014 Luk nu arret din spade, jeg har sgu ikke lav moral, aldrig!

    Jeg byder 19 kilo for en mc, DU FIK DEN IKKE, auktion slut, ok, videre til en anden mc.
    Øh, vi har om bestemt os, du får den alligevel!!!
    Finder man ud af 3 timer senere.


  • #18   7. okt 2014 Og der er ingen fejl, ikke andre end at man åbenbart ikke er overbudt selv om det står på skærmen.

  • #20   7. okt 2014 Den mail med dit bud er blevet overbudt sender du da bare dem som bevis og så er den ged barberet.

  • #21   7. okt 2014 Jeg har spærret mit kort, og så må vi se hvad alle mails til 123 ledelsen, forhandleren og hvad logfilerne siger om budhistorikken, hvem der har budt de sidste 20-22 bud, de er meget interessante, det halve af dem er nemlig mine. mon ikke den anden halvdel er en og samme fyr relateret til den mc.
    Det vilde var at jeg bød på en mere fra samme firma, fedt hvis jeg også havde fået den, så skulle der da en ny garage til.


  • #22   7. okt 2014 Okay du har budt på to men ville kun købe en og nu ingen MC? Lyder som om du virklig har fulgt spillets regler og hvis jeg var dig ville jeg nok holde min mund lukket med dette og ikke blabre som du gør om det! Hvis ikke du selv se du ikke har handlet helt smart er du måske ikke den hurtigste knallert på havnen.

  • #23   7. okt 2014 Petter du er fuldstændig lost, få nu spændt den hjelm fast inden det går galt med dig, for du lever sgu noget usundt.
    Og du må sku være noget dum når du ikke kan finde ud af AT OPRETTE DIN MC HER INDE.
    Jeg gider ikke høre fra dig igen!
    STAY AWAY!


  • #24   7. okt 2014 Hugo:
    Man får ikke en mail om det, det er et pop-up vindue der forklarer hvorfor ens bud er blevet til 18.200 i stedet for de 18.000 du bød, du er blevet overbudt.


  • #25   7. okt 2014 På eBay kan man (næsthøjst bydende) blive tilbudt varen, hvis højstbydende springer fra, men man er så ikke forpligtet til at købe.
    Bliver spændende at høre hvad forklaring 123 har.
    Men tillykke med den/de ny/nye mc/mc´er smiley


  • #26   7. okt 2014 Den nye er en SV1000 S, 2005, km 18.000, og prisen er fin nok, men sig ikke at jeg ikke har købt og lad mig lede videre, for derefter at finde en jeg godt vil have, XJ750 med fuldkåbe, helt anden model osv, men jeg havde ledt efter noget a la den i lang tid og ingen fundet, så jeg havde droppet det.
    Jeg poster her uanset udfaldet af sagen, folk skal jo vide hvordan de står i en auktion.

    Købte engang en Mercedes på auktion, men der var en anden som mente han havde købt den, han havde også højeste bud, men fik den ikke. Hvorfor ikke? Bilen blev budt lavere end sælgers mindstepris, derfor blev auktionen UDSAT, så ringes der til sælger og spørger om den pris der er opnået kan accepteres, sælger siger ja, og der annonceres at UDSAT nr 405 er accepteret og der bliver spurgt om der er overbud, det var der så fra undertegnede, så han blev noget sur ham studenten som ikke havde været på auktion før, men sådan er det.

    Jeg kender godt reglerne for alle typer auktioner, derfor ved jeg at jeg blev overbudt på den mc, ved også at hvis den forrige byder går konkurs, så er mit bud stadig gældende, men her er der ikke tale om en der gik konkurs kl 18.50
    Det er 1ste gang 123mc holder auktion, så ting kan gå galt, sådan er det, men tænk nu hvis det var en fattig mand som stod med 2 mc og reelt kun havde pengene til den ene, not funny.


  • #27   7. okt 2014 Jeg vil i hvert fald gerne høre udfaldet når du når dertil. Jeg kan ikke se at du på nogen måde kan være forpligtet til at købe den auktions mc. Det lyder rimelig fusket. Selvfølgelig springer man videre og køber noget andet hvis man er blevet overbudt. Det siger sgu da sig selv. 3 timer senere...det er jo helt latterligt. En auktion foregår på sekundet. Har aldrig hørt noget lignende.

  • #28   7. okt 2014 Du kan være sikker på, at hvis du stiller kritiske spørgsmål i deres "artikler", så bliver indlægget fjernet, og hvis du så skriver det igen, så bliver du blokeret.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Svar: 6
    #29   7. okt 2014 Under auktions vilkår står der at du vil ALTID modtage email ved overbud så prøv lige at tjekke din spam mappe måske ligger den der ellers følger de jo ikke deres egne vilkår

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Svar: 6
    #30   7. okt 2014 http://www.123mc.dk/terms.php


  • #32   7. okt 2014 Syntes det lugter lidt af at Ejerne har sidde og bud med, eller ligesom hos frankie´s at der er mindste pris på varen uden man oplyser om det

  • #33   7. okt 2014 I sådanne auktioner er der god mulighed for fusk. Og hey, ingenting bliver jo givet væk til drømmepriser. Og da slet ikke motorcykler. Det er spild af folks tid at give udtryk for at der er noget at hente. Måske mindre rabatter eller priser en anelse lavere, men aldrig store besparelser eller drømmepiser.

  • #36   7. okt 2014 At "systemet måske ikke er godt nok endnu" skal aldrig nogensinde ramme brugeren. Aldrig.

    Derudover er jeg enig i, at den slags logfiler intet har at gøre på et offentligt forum. Man (123mc.dk) kunne skrive direkte til Allan.


  • #37   7. okt 2014 tjaaa. hvad kan vi andre bruge de filer til da? hans bruger navn er vel næppe hemmeligt. og han har jo oplyst hvad han bød. sååå lad dem bare ligge

  • #38   7. okt 2014 Hvad er det, der generer dig JR? Jeg kan kun se Allans navn nævnt, og han har selv fortalt, hvad han har budt, så jeg forstår ikke rigtig, hvad du mener problemet er?

  • #39   7. okt 2014 Jeg er helt sikker på, at det er et komplot iværksat af fæle hashhandlere fra slumbyen Christiania, der nu går målrettet og personligt efter alle der er uenige med dem! Det kunne også bare være misforståelser, meen, den er næsten for langt ude smiley

  • 123mc D
    123mc D Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #40   7. okt 2014 Goddag Allan.

    Du havde rigtignok det sidste bud, men måske vores system ikke er godt nok
    endnu. Det er sådan, at når et bud bliver overbudt, kommer det en "popup"
    som fortæller at du er blevet overbudt. Når du overbyder kommer et "popup"
    som fortæller at du har overbudt. Begge disse popup´s ligner hinanden til
    forveksling, og er i samme farver. Da dit bud på 19.000 kr. er blevet
    afleveret, har du altså fået et popup som fortæller at du har overbudt.

    Vi kan godt se problemet, da du inden for kort tid har placeret 9 bud på den
    pågældende SV 1000 S og derfor 9 gange har fået en popup, hvor kun den
    sidste var lidt anderledes grundet anden tekst. Dette er ikke godt nok fra vores side, og vi er derfor igang med at ligge farven lyserød på popup´s der fortæller at
    man er blevet overbudt, altså ikke får en handel. Og lysegrøn på popup´s der
    fortæller man er i front og har fået en handel.

    Du har altså fået beskeden om at du er blevet overbudt 8 gange, og vi ved
    som grafiske programmører, at dette kan gøre tekstblind.

    Og ganske rolig. Vi hverken kan eller vil trække fra dit kreditkort. Denne
    operation foregår hos forhandleren hvor du enten betaler kontant eller via
    finansiering.

    Da du har købt motorcyklen på auktion har du ingen grund til bekymring, da
    du har 14 dages returret. Du tager bare en tur forbi forhandleren, og passer
    maskinen dig ikke, lader du den gå retur.

    Med venlig hilsen
    123mc.dk


  • #41   7. okt 2014 Tillykke med MCen Allan

  • #42   7. okt 2014 Øhh. Hvis du har taget fejl af hvad der står i den mail du har modtaget er det selvfølgelig en helt anden historie...

  • #43   7. okt 2014 Er der ikke også noget med, at alt der er købt over nettet, har man 14 dages returret på...?

    Så heeelt ude at skide er man vist ikke smiley


  • #45   7. okt 2014 Det har jeg vidst oplyst højere oppe.
    123 kører en mega proff side med auktionen, men de indrømmer at der var et sammenfald med de pop-ups,JEG var sidste byder og blev IKKE overbudt.

    Der er 14 dages returret og det benytter jeg mig måske af, måske.


  • #47   7. okt 2014 Det er sku ellers en meget fed cykel

  • #48   7. okt 2014 Det er helt fint, jeg er indforstået med fremgangsmåden, dog uden forudgående aftale, men det er ok og i alles interesse at kende systemet.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Svar: 6
    #49   8. okt 2014 Har eller har du IKKE modtaget mails med bud og overbud, det ville da være rart for os andre at vide om der er en fejl i auktions systemet inden man giver sig til at byde på noget ?

  • #50   8. okt 2014 Jeg har købt mange biler på auktion og der står man med kaninen når der bliver banket i bordet , det kunne man også sagten gøre her , så måtte de bare følge med i hvad og hvem der byder og det kunne måske også skærme interessen

  • #51   8. okt 2014 respekt til 123mc for servicen efterfølgene

  • #52   8. okt 2014 Ingen mails til min tilmeldte adresse ifm overbud, kun pop-ups, der også vil virke fint når de får forskellige farver.
    Deres auktion kommer til at køre 100% næste gang, det er jeg sikker på.


  • #53   8. okt 2014 Nogen her der har købt på auktionen?
    Hvorledes har man efterfølgende været tilfreds med varen?


  • #54   9. okt 2014 Du er ikke den første der oplever mærkelige ting med auktioner. Jeg har dem stærkt mistænkt for selv at byde op. Når så du hopper fra, så hopper mærkeligt nok også sidste overbud fra, og du bliver så tilbudt at købe til sidste bud. Fint nok at de tilbyder dig at annullere handlen. Det synes jeg at du skulle gøre. Og så prøv at finde varen andetsteds end på en onlineauktion. Face to Face. Der kan du se og måske prøve varen, og måske endda prutte prisen ned.

  • #55   9. okt 2014 Sidste mand kan ikke hoppe fra så næstsidste hænger på handlen, man er cpr valideret og kan ikke bare forsvinde.
    Fejlen var at JEG overså hvad der stod i pop-uppen, det havde de ikke regnet med man kunne, så nu kommer der rød farve når man er overbudt og grøn når man har højeste bud.
    19.000 er rigtigt billigt i forhold til at den som standard mc med flere km mindst vil koste det samme i udlandet og omkring 30.000 i den stand den står i nu, det har jeg tjekket op på., så den kan stå til 45-47.000 med afgift. De står til ca 65.000


  • #56   9. okt 2014 Der er en N model til salg herinde for 48.000 som også har en masse ekstra udstyr.

  • #57   10. okt 2014 Der gik en kineser for 2.000,- og den havde kørt 2.200 km vurderet til 5.000,-



Kommentér på:
Auktion 123mc

Annonce